beslutsångest

Ni som känner mig känner även till min beslutsångest. Den är verkligen förfärlig, hehe. Nu är den tillbaka igen...
 
Kan inte bestämma mig hur jag ska göra.. Alternativen ser ut som såhär:
1. Tacka JA eller NEJ till Folkhögskolan?
2. Hålla tummarna för att komma in på åtminstone 1 av de 19 högskolekurser jag sökt? 
3. I värsta fall, inte studera alls i höst?
 
Anledningen till att jag överväger att tacka NEJ till Folkhöskolan är inte bara för att den kostar mig en del utan att jag behöver vara där två gånger varannan månad, och att det varje gång kommer vara krångligt med tåg, tunnelbana och buss (och lokalsinnet är inte på topp..). Det som känns mest krabbigt med det är ju om det kommer bli som det är tänkt, att jag pendlar halva veckorna och då jobbar i Ljungby. Då ska jag alltså hinna till Stockholm varannan månad också samtidigt som jag ska hinna studera, jobba och ha ett liv. Och då får jag mig en Folhögskoleutbildning, vilket om jag förstår det rätt ska motsvara en utbildning på gymnasienivå? 
 
Kommer jag in på högskoleutbildning så är det på de flesta inga träffar utan endast distans och på någon kanske man ses en gång över dagen. Däremot kanske jag får studera betydligt mer då? 
 
Det som strular är ju dessutom att Folkhögskolan behöver svar i nästa vecka och jag vet inte vad jag har kommit in på på Högskolan förrän i juli. 
 
Någon som har läst det ena eller det andra eller om jag har tur både och?
 
Hjälp mig och min beslutsångest att ta ett steg fram i beslutet. 
 
Tack på förhand!
 
//En förvirrad Lisa
En kommentar publicerat i Lisa
Taggar: Antagning.se, folkhögskola, högskola, plugg
#1 - - Angelica:

Gör som magen säger! 😊 tänk inte så mycket! 😊

Svar: Har nu följt magkänslan så det blir inte nej, håll tummarna för högskolekurserna ist! ;)
Lisa Bengtsson